Uw Persoonlijke Monteur

ALGEMENE VOORWAARDEN

 

 Uw Persoonlijke Monteur.nl 

 

E-mail: info@uwpersoonlijkemonteur.nl
Website: https://uwpersoonlijkemonteur.nl


 

Artikel 1 - Definities

Uw persoonlijke monteur: Uw persoonlijke monteur, gevestigd te Heerlen, KvK-nummer 82073961.

Klant: degene met wie Uw persoonlijke monteur een overeenkomst is aangegaan.

Partijen: Uw persoonlijke monteur en Klant samen.

Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.

 

Artikel 2 - Toepasselijkheid 

Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Uw persoonlijke monteur.

Uw persoonlijke monteur en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.

Uw persoonlijke monteur en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.

 

Artikel 3 - Aanbiedingen en offertes

Aanbiedingen en offertes van Uw persoonlijke monteur zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.

Een aanbod of offerte is maximaal 2 weken geldig, tenzij er een andere termijn in het aanbod of de offerte staat.

Aanvaardt de Klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn, dan vervalt het aanbod of de offerte.

Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij Uw persoonlijke monteur en de Klant dit schriftelijk afspreken.

 

Artikel 4 - Aanvaarding

Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, mag Uw persoonlijke monteur de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding intrekken, zonder dat de Klant hieraan enige rechten kan ontlenen.

Mondelinge aanvaarding van de Klant verbindt Uw persoonlijke monteur slechts, nadat de Klant deze schriftelijk of elektronisch heeft bevestigd.

 

 Artikel 5 - Prijzen

Uw persoonlijke monteur hanteert prijzen in euro’s en inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.

Uw persoonlijke monteur mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.

De prijs met betrekking tot een dienstverlening wordt door Uw persoonlijke monteur vastgesteld op grond van de werkelijk bestede uren.

De prijs wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van Uw persoonlijke monteur, geldend voor de periode waarin hij de werkzaamheden verricht, tenzij een afwijkend uurtarief is afgesproken.

Wanneer Uw persoonlijke monteur en de Klant voor de dienstverlening een totaalbedrag afspreken, is dit altijd een richtprijs, tenzij schriftelijk anders is afgesproken..

Uw persoonlijke monteur mag tot 10% van de richtprijs afwijken.

Uw persoonlijke monteur moet de Klant op tijd laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.

De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.

Uw persoonlijke monteur mag zijn prijzen jaarlijks aanpassen.

Uw persoonlijke monteur zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.

De consument mag de overeenkomst met Uw persoonlijke monteur opzeggen wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging.

 

Artikel 6 - Betalingen en betalingstermijn

Uw persoonlijke monteur mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.

De Klant moet een betaling achteraf binnen 7 dagen na levering hebben voldaan.

De betalingstermijnen die Uw persoonlijke monteur hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat Uw persoonlijke monteur aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.

Uw persoonlijke monteur mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.

 

Artikel 7 - Gevolgen te late betaling 

Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag Uw persoonlijke monteur de wettelijke rente van 2% per maand voor niet-handelstransacties en  de wettelijke rente van 8% per maand voor handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.

Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan Uw persoonlijke monteur.

De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.

Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag Uw persoonlijke monteur zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft betaald.

In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen van Uw persoonlijke monteur op de Klant onmiddellijk opeisbaar.

Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Uw persoonlijke monteur, dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.

Artikel 8 - Herroepingsrecht 

 

Artikel 9 - Opschortingsrecht

Tenzij de Klant een consument is, doet hij hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.

 

Artikel 10 - Retentierecht 

Uw persoonlijke monteur kan gebruikmaken van zijn retentierecht en in dat geval producten van de Klant bij zich houden, totdat de Klant alle nog openstaande rekeningen van Uw persoonlijke monteur heeft betaald, tenzij de Klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.

Het retentierecht geldt ook op grond van eerdere overeenkomsten waardoor de Klant nog geld moet betalen aan Uw persoonlijke monteur.

Uw persoonlijke monteur is niet aansprakelijk voor eventuele schade die de Klant lijdt vanwege het gebruik van zijn retentierecht.

 

Artikel 11 - Verrekening

Tenzij de Klant een consument is, doet hij afstand van zijn recht om een schuld aan Uw persoonlijke monteur te verrekenen met een vordering op Uw persoonlijke monteur.

 

Artikel 12 - Verzekering

De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:

geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst

zaken van Uw persoonlijke monteur die bij de Klant aanwezig zijn

zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd

De Klant geeft op eerste verzoek van Uw persoonlijke monteur de polis van deze verzekeringen ter inzage.

De Klant moet op eigen kosten een CAR-verzekering afsluiten, tenzij anders is afgesproken.

De Klant kan geen aanspraak maken op vergoeding van schade die anders door deze verzekering zou worden gedekt, tenzij anders is afgesproken. 

 

Artikel 13 - Garantie

Wanneer de Klant en Uw persoonlijke monteur een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Uw persoonlijke monteur enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.

 

Artikel 14 - Uitvoering van de overeenkomst 

Uw persoonlijke monteur voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.

Uw persoonlijke monteur mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.

De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant.

De Klant moet ervoor zorgen dat Uw persoonlijke monteur op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.

Zorgt de Klant er niet voor dat Uw persoonlijke monteur tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.

 

Artikel 15 - Informatieverstrekking door de Klant 

De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschik­baar aan Uw persoonlijke monteur.

De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.

Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert Uw persoonlijke monteur de betreffende bescheiden.

Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Uw persoonlijke monteur redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.

 

Artikel 16 - Geheimhouding 

De Klant houdt iedere informatie, in welke vorm dan ook, die hij van Uw persoonlijke monteur ontvangt geheim.

Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende Uw persoonlijke monteur waarvan de Klant weet of redelijker­wijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan Uw persoonlijke monteur schade kan berokkenen.

De Klant neemt alle nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat hij de informatie in lid 1 en 2 geheimhoudt.

De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:

die al openbaar was voordat de Klant deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht van de Klant

die door de Klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht

De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een periode van 3 jaar na afloop daarvan.

 

Artikel 17 - Boetebeding

Wanneer de Klant het artikel over geheimhouding of intellectueel eigendom overtreedt, dan moet hij aan Uw persoonlijke monteur voor elke overtreding een onmiddellijk opeisbare boete betalen.

Is de Klant een consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 1.000.

Is de Klant geen consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 5.000

Daarnaast moet de Klant een bedrag van 5% van toepasselijke bedrag in lid 2 of 3 betalen voor elke dag dat die overtreding voortduurt.

De Klant moet de boete in lid 1 betalen zonder dat een ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig is. Ook hoeft er geen sprake te zijn van schade.

Uw persoonlijke monteur mag naast de boete in lid 1 ook een schadevergoeding eisen van de Klant.

 

Artikel 18 - Vrijwaring

De Klant vrijwaart Uw persoonlijke monteur tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door Uw persoonlijke monteur geleverde producten en/of diensten.

 

Artikel 19 - Klachten

De Klant moet een door Uw persoonlijke monteur geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.

Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant Uw persoonlijke monteur daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.

Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming Uw persoonlijke monteur hiervan op de hoogte stellen.

De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort­koming, zodat Uw persoonlijke monteur hierop gepast kan reageren.

De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en Uw persoonlijke monteur.

Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat Uw persoonlijke monteur andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.

 

Artikel 20 - Ingebrekestelling

De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Uw persoonlijke monteur.

De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Uw persoonlijke monteur ook daadwerkelijk op tijd bereikt.

 

Artikel 21 - Aansprakelijkheid Klant

Wanneer Uw persoonlijke monteur een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst. 

 

Artikel 22 - Aansprakelijkheid Uw persoonlijke monteur

Uw persoonlijke monteur is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.

Wanneer Uw persoonlijke monteur aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.

Uw persoonlijke monteur is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.

Wanneer Uw persoonlijke monteur aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting. 

 

Artikel 23 - Vervaltermijn

Elk recht van de Klant op schadevergoeding van Uw persoonlijke monteur vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.

 

Artikel 24 - Ontbinding

De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Uw persoonlijke monteur toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.

Is de nakoming van de verplichtingen door Uw persoonlijke monteur nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Uw persoonlijke monteur in verzuim is.

Uw persoonlijke monteur mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Uw persoonlijke monteur kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.

 

Artikel 25 - Overmacht

In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Uw persoonlijke monteur door de Klant niet aan Uw persoonlijke monteur kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht. 

Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
- een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
- wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
- stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
- computer­virussen
- stakingen
- overheidsmaatregelen
- vervoersproblemen
- slechte weersomstandigheden
- werkonderbrekingen

Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Uw persoonlijke monteur 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Uw persoonlijke monteur kan nakomen.

Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als Uw persoonlijke monteur de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.

Uw persoonlijke monteur hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer Uw persoonlijke monteur hiervan voordeel heeft. 

 

Artikel 26 - Wijziging overeenkomst 

Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en Uw persoonlijke monteur de overeenkomst aanpassen.

 

Artikel 27 - Wijziging algemene voorwaarden

Uw persoonlijke monteur mag deze algemene voorwaarden wijzigen.

Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Uw persoonlijke monteur altijd doorvoeren.

Ingrijpende wijzigingen zal Uw persoonlijke monteur zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.

Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.

 

Artikel 28 - Overgang van rechten

De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Uw persoonlijke monteur aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van Uw persoonlijke monteur.

Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.

 

Artikel 29 - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.

Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Uw persoonlijke monteur bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

 

Artikel 30 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter

Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en Uw persoonlijke monteur is Nederlands recht van toepassing.

De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Uw persoonlijke monteur is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en Uw persoonlijke monteur, tenzij de wet iets anders bepaalt.


Opgesteld op 28 februari 2022.

 

Betrouwbaarheid

Professionaliteit

Kwaliteit